Vänsterrörelsens osmakliga budskap

Ett blogginlägg av Niklas Frykman inspirerade mig denna morgon.

Hans inlägg fick mig till att fundera över vänsterrörelsens retorik. Den är ibland, minst sagt, människofientlig.

På banderoller och plakat kan man ofta se ord som döda, krossa, mosa etc.

 

Det är starka ord som förmedlar en snedvriden syn på människor som inte delar deras egna åsikter.

 

Det blir också synnerligen motbjudande när man betänker det faktum att vänsterrörelsen har en helgdag som de kan använda som en megafon för sina människofientliga budskap.

 

Allt det här får mig att ännu en gång tänka tanken att 1:a maj borde avskaffas som helgdag.

I synnerhet om den delvis bara används som ett forum för kränkande och osmakliga budskap!

 

Med tillbörlig respekt

Mikael Kamfjord


Kommentarer
Postat av: Per

Mikael, nu har jag lagt upp dig på listan över Sveriges liberala bloggar på NU-bloggen. Säg till om du även vill bli skribent.



Och jag håller med dig och Frykman om vänsterns våldsspråk...

2009-05-05 @ 21:56:46
URL: http://altenberg.se
Postat av: Mikael Kamfjord

Tack, känner mig hedrad!



Hör givetvis av mig när jag känner mig mogen som skribent!



Lägger till din blogg i listan också!



Med respekt

MIkael Kamfjord

2009-05-05 @ 22:42:02
URL: http://verballiberal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0