SD har mer än lite skit under naglarna

Om Sverigedemokraterna har ett riktigt ansikte heter det kanske Elena Yurkovskaya. Efter P1:s Kalibers granskning med dold mikrofon av Sd har man nu intervjuat en av de Sverigedemokrater som då uttryckte sig främlingsfientligt och näst intill rasistiskt.

Elena Yurkovskaya sa då bland annat att “de invandrare som kommer till Sverige är primitiva individer och att många har över 2 000 parasiter i sin kropp”.

 

Yurkovskaya har nu blivit intervjuad om sina uttalanden och det visar sig att hon inte ens försöker bortförklara någonting hon sa då. Hon spär istället på sina uttalanden med ännu värre.

När hon får frågan om hon inte tycker att några av de utlåtandena som du kommit med här är kränkande i sin natur säger hon att ”människor kan ju avmaskas och plugga vidare. Det är inte hopplöst”.

 

Nu ställer jag mig frågan: Är detta ännu en Sverigedemokrat som man inte lyckats ”städa ur garderoben” eller kryllar det av så många Sverigedemokrater med de här åsikterna att städningen är omöjlig att överblicka och genomföra?

 

Nu ska man också notera att det här inte är vilken Sverigedemokrat som helst.

Hon är toppkandidat för Sd inför EU-valet 7 juni.

 

Att Sd har problem med städningen på gräsrotsnivå har framgått. Men nu har uppenbarligen den stora städutrustningen havererat då man vill skicka en företrädare med uttalat främlingsfientliga till Europaparlamentet.

 

Två andra frågor blir också självklara. Det ena är hur effektiv städutrustning Sd har och det andra är varför behovet av städning är så stort?

 

Lite skit under naglarna kan man nog hitta i alla partier men när smutsen täcker hela den ideologiska handen blir det obehagligt.

 

 

Med tillbörlig respekt

Mikael Kamfjord


Kommentarer
Postat av: Elena säger något

Det finns fler som Elena och det är bl.a. jag!

Det var ju inte riktigt så här det hela gick till men det är ju din tolkning så... okey

En människa kan ha upp till 2000 parasiter det finns men det är inte vanligt, vanligt är det att man har några hundra. Ja men nu är det så att Sverige har bara tester för cirka 30,40 olika parasiter. Här finns det mycket att göra tex avmaskning till att börja med. Man bör avmaska sig ungefär minst en gång per år. Har du gjort det i år?

Vi i Sverige kan ju knappt någonting om parasiter jämfört med andra länder, och där har vi kanske förklaringen till varför vi svenskar är ett sjukt folk. Men allt det här med vår usla kunskap så känns det bättre att sopa undan den nya faktan under mattan och leta fel hos person som vågar säga sanningen.

Primitiva individer är många invandrare är det någonannan som anser något annat?

Fortsätt med massinvandringen Sverige, det tycker en halv miljon arbetslösa+ alla socialbidragare och alla skattebetalare.

Om ett år får mitt område också en moské och jag har ca 30år på mig att lära mig allt om Islam då kommer jag vara väl förberedd när Sverige blir ett muslimskt land. Ja så ser statestiken ut idag med denna massinvandring. När den dagen kommer så ska jag flytta tillbaka till mitt land, ops jag var ju svensk...

Jag hoppas att svenskarna iaf blir lite klokare tills dess och vågar öppna ögonen och säga ifrån.

Elena har rätt i många av hennes kommentarer, jag trodde då aldrig att jag skulle säga så här för 5 år sen. Men nu bor jag i ett invandrartätt område och ser problemen varje dag och det är inte bara svenskarna som mår dåligt av denna invandring det är invandrarna själva som har tröttnat på denna ansvarslösa invandringspolitik. Hoppas att jag har gett dig en liten tanke, visst kan det låta grovt som Elena utalade sig. Det låter också grovt när min läkare,min arbetsgivare,affärbiträde m.m talar men det är då annat för dem är inga politiker och dem har ju heller ingen dold mikrofon brevid sig.. Det gäller att fundera på VAD personen vill säga och inte HUR personen sa det, eller? Detta är den nya svenskan som vi svenskar har skapat, varför tar vi åt oss?

2009-10-17 @ 04:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0