Kommunalråd utan självinsikt!

Jag läser i lokala Barometern att regeringen inte har för avsikt att gå in med pengar i det havererade glasriket. Helt rätt enligt mitt förmenande. Ett taffligt S-styre kommunalt kunde mycket väl ha haft lite framförsikt och eventuellt förmått Nybro och glasriket att framgent finnas på den lokala marknadsföringskartan.

I efterhand är naturligtvis det socialdemokratiska kommunalrådet besviket vilket han ger uttryck för här.
Jag noterar också ett citat från kommunalrådet som får mig att bli både full i skratt och bedrövad på samma gång:
"- Jag har aldrig sett en regering med ett så genuint ointresse för svenskt konstglas"
Själv har jag sällan sett en så genuin brist på självinsikt gällande det egna ansvaret i att hålla glasriket och kommunen levande.

Det är tyvärr allt som ofta  socialdemokratiska kommunalråd gå ut i pressen och vältrar sig i offermentalitet då deras sätt att handskas med de kommunala finanserna har gått över styr. S i Nybro är inget undantag.

Men, å andra sidan, ska jag nog vara tacksam för detta då det borgar för ett alliansstyre efter 2010 i Nybro.
Inte för att det kommer att rädda glasriket i vår närhet geografiskt utan för att det med sannolikhet kommer att generera en framtidstro med siktet inställt på alternativ till glaset som tyvärr nog är förlorat som stor näringsgren i vår region.

Med tillbörlig respekt

Mikael Kamfjord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0