Credit till Maud men dina väljare förtjänar inget idag

Man kan, av naturliga skäl, roa sig med en massa analyser kring dagens opinionsmätning.

Från min egen liberala vrå kan jag bara konstatera att FP stampar oförtrutet på ungefär samma plats.

Men C-väljare: Ni borde skämmas och detta med besked. Maud Olofsson gjorde ett av sitt partis största, heroiska och historiska insats då hon gjorde upp i energiuppgörelsen med alliansen. Hon visade att hon hade för avsikt att förändra det som inte bara har gjort C till ett landsbygdsutopiskt parti. Hon hade mod nog att ta strid med de värderingar som gång efter annan har spräckt borgerliga regeringar så långt jag kan minnas.

Så, till dig, Maud - Credit för din insats. Synd bara att dina gräsrötter tycks vilja leva kvar i en era som inte bara är otidsenlig utan även lägger grund för antidemokratiska krafter i form av Sd.

Jag har allt förtroende för dig Maud men dina väljare förtjänar inget idag!


Med tillbörlig respekt

Mikael Kamfjord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0