(S)imultankapacitet?

Tro mig, jag är helt för satsningar när det gäller infrastruktur i vår kommun. Men när jag läser detta smyger det sig in ett visst obehag.

I tider när det talas om kris och i princip ingenting annat i Nybro kan man vid första anblicken se det som glädjande att det finns en viss framåtanda och ett mått av postivt tänkande. Men samtidigt kan man undra var den politiska majoriteten med Socialdemokratin i spetsen har sitt fokus.

Det är ju de facto så att kommunen blöder ekonomiskt och i synnerhet blöder omsorgen mest. Vore det inte på sin plats att även vara lite konstruktiv kring det mest akuta. Framtiden måste självfallet vara i fokus i nuet men nuet skriker efter uppmärksamhet. Jag vet att man kan göra två saker samtidigt. Jag är bara osäker på om majoriteten i Nybro äger den simultankapaciteten.


Med tillbörlig respekt

Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0