Internstrid i FP är felriktad energi!

Interna stridigheter i Folkpartiet mitt under rådande valrörelse. Jag vet inte om detta är bra eller dåligt?

 

Det visar onekligen att det är högt i tak inom FP och det är naturligtvis bra och politiskt vitaliserande. Avsaknaden av partipiska är både tydlig och energigivande.

 

Men jag ställer mig ändå tveksam till den här stridigheten med all respekt för både Paulsen och Malm som båda självfallet äger rätten att uttrycka sina motsatta åsikter.

Men att göra det nu när 45 % av befolkningen inte ens är medvetna om att det är val är, enligt mig, minst sagt tveksamt.

 

Det finns så mycket energi som behövs till att mobilisera väljarna att gå och rösta. Frågan om halalslakt är både viktig och svår men energin som åtgår borde i dagsläget riktas åt ett annat håll.

 

Och det hållet bör vara att framför allt mobilisera de 45 % som inte känner till att det är val. 

 

Med tillbrlig respekt

Mikael Kamfjord


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0