Bevara Sverige Svenskt

Jag älskar att vara ute i naturen. Att vandra och kunna ställa upp sitt tält i princip var som helst är min rättighet enligt allemansrätten.

Jag älskar också att blogga för då kan jag uttrycka mina åsikter fritt så länge jag inte kränker eller fäller rasistiska eller andra kommetarer som hetsar folkgrupper etc.

Jag läser också dagligen tidningar, tidningar som åtnjuter tryckfrihet.

Om jag är ute på stan glädjer jag mig åt mångfalden av människor från olika delar av världen som är här på grund av att Sverige sedan länge har haft en generös flyktingpolitik.

När jag är på stan kan jag, om jag så vill, avnjuta mat från världens alla hörn. Om jag inte vill äta ärtsoppa och pannkakor en torsdag kan jag med gastronomisk glädje inmundiga en härlig kebab, pizza eller friterade tigerräkor.

Och låt oss behålla den svenska hållningen som består just i generös flyktingpolitk, kulturell mångfalld, åsiktsfrihet, tryckfrihet, avsaknad av cencur.

Alltså, vill jag slå fast att det är mycket viktigt att vi Bevarar Sverige Svenskt. (Ja, jag stjäler den gamla rörelsens namn). Det står i min fulla rätt att göra det och det faktum att jag just  äger den rätten gör mig stolt att vara svensk och ställa mig bakom den svenska modellen.

Med tillbörlig respekt

Mikael Kamfjord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0