Integritetsombudsmannen är portad hos mig

Mona Sahlin vill nu inrätta en integritetsombudsman rapporterar ekot. Personligen vet jag inte varför ett sådant inrättande skulle förbättra integritetsskyddet. Det finns redan inbakat i det nya FRA-förslaget i form av en domstol som skall tillse att integritetsskyddet upprätthålls. Dessutom har vi en datainspektion som också skall stå som garant för allas vår privata integritet. Jag ser ingen anledning att underkänna deras jobb. Mona Sahlin gör det uppenbarligen. Hennes förslag pekar dock på att hon glädjande nog är nöjd med det nya FRA-förslag som föreligger. Så jag välkomnar Mona Sahlins stöd för FRA-lagen samtidigt som jag inte har för avsikt att släppa in en integritetsombudsman i mitt hem.

Med tillbörlig respekt

Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0