Dagens skolmiljö kräver fasta åtgärder

Jag hittade denna notis nu på morgonen. Jag roade mig med att skriva ett sarkastisk blogginlägg igår som tangerar denna typ av misshandel. När jag nu hittar ovanstående notis känner jag att mitt inlägg igår ändå pekar på att det är många som behöver skydd i detta land. Och barn är i mångt och mycket mer och mer utsatta för övergrepp och våld.

Men notisen är bara en av många och som med all säkerhet kommer att öka. Det finns minst lika många fall av misshandelsfall på skolor som det finns belackare som ser varje chans att attackera Jan Björklund för hans sätt att sköta skolpolitiken. Men notiser som dessa tycker jag med önskvärd tydlighet visar på vilka komplexa situtioner skolsfären har att tampas med. Och i skenet av detta kan man naturligtvis hänge sig åt att navelskåda skolministerns analys av läget i den svenska skolan. Måhända har Jan Björklund tolkat viss statistik på ett felaktigt sätt. Men samtidigt kan man inte bortse från att det är plågsamt uppenbart att dagens skolmiljö behöver en tydlig skolpolitik, en fast hand och fasta åtgärder.

Med tillbörlig respekt

Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0