Vägverket: Skylta med Al Goreman!

Noterar att vägverkets nya skylt med Fru Gårman vållar en del debatt. Märkligt kan jag tycka. Det är tillika märkligt att en sådan debatt går så hög i tidevarv där finanskriser och budgetpropositioner borde stå mer i rampljuset. Men jag hakar på bara för att man som ansvarstagande medborgare bör ha en åsikt i ämnet. Det har kommit en uppsjö med nya alternativ till skylten. Ett går ut på att Herr och Fru Gårman skall gå hand i hand på skylten. Det låter väl vettigt eller? Tillåt mig ge mina förslag till förändring:


  1. Herr och Fru Gårman med 3 smågårmans/kvinnor (läs småbarn av olika kön). På så sätt kan man bejaka kärnfamiljen. Nej förresten, kärnfamiljen är ju utdöende så det kanske inte alls vore det rätta.

  2. Herr Gårman med smågårmans/kvinnor. Nej förresten, ensamstående pappor dricker för mycket. Det är alltså inte lämpligt att dessa pappor skall guida sina telningar i trafiken.

  3. Fru Gårman med smågårmans/kvinnor. Nej, det anser jag personligen inte alls förefaller jämlikt.


När nu ovanstående förslag inte verkar vara genomförbara ger jag ödmjukt vägverket ett nytt förslag som kanske faller alla på läppen:

Al Goreman iförd klänning och hatt med en småtelning iförd klänning och hatt. Detta torde tilltala de som förespråkar jämlikhet mellan könen samt de som tycker att miljöfrågorna inte är tillräckligt belysta i skenet av vägmärkets reflekterade ljus.


Med tillbörlig respekt


Mikael







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0