Kvällens sista flämtning får mig inte att hyperventilera

Sitter i kvällens till synes sista flämtning och förundras över allt och ingenting. Idag har det politiska läget förändrats från "Finanskrisen, så överlever du" till "Så botar du tinnitus". Detta enligt våra älskade kvällstidningar. Jag har tinnitus likväl som ett brinnande intresse för det politiska. Skulle jag finna något i ovanstående så är det att vissa saker är beståeende emedan andra inte är det. Finanskriser kommer och går alltmedan tinnitus oftast består. Är jag för kategorisk? Det är möjligt. Är det ingenting som skiljer mig från kvällstidningarnas rop på uppmärksamhet? Jo, en och en ack så viktig skiljelinje finns: Jag är beständig (endast begränsad av livstid), kvällstidningarnar gastkramande löpsedlar är bara passerande företeeelser som jag låter vara därhän.

Med tillbörlig respekt

Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0